Uygulama Anasınıfı Genel Bilgiler

Uygulama Anasınıfı Genel Bilgiler

17.03.2013 8221

ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE  TEKNİK ANADOLU  LİSESİ

UYGULAMA  ANAOKULU


Uygulama sınıfımız, Orhan Yücel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi bünyesinde 1974 yılından beri eğitimini sürdürmektedir. Uygulama sınıfı: 37-72  ay arası çocukların eğitimi amacıyla okul öncesi eğitimle ilgili program uygulayan mesleki ve teknik öğretim kurumları bünyesinde açılan sınıfı ifade eder.

Okulumuz Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı öğrencilerinin uygulama yapmaları için  kurulmuş bir anaokuludur. Anaokulumuzda 36- 72  ay  arası öğrenci grubuna yönelik hafta içi 08:00- 17:00 saatleri arasında tam gün okul öncesi eğitim hizmeti sunmaktayız.  

Uygulama sınıfında 4 okul öncesi öğretmeni, 4 yardımcı personel görev yapmaktadır. 1 okul müdür yardımcısı da uygulama sınıfının işleyişinden sorumludur.

 

Uygulama anaokulumuz;  2 derslik, 1 oyun odası, 1 yemek salonu, 1 mutfak ile minik öğrencilerimizin WC ve lavabolarından  oluşmaktadır. Çocuk Klozeti bulunmaktadır.

20-06-202320-06-202320-06-202320-06-202320-06-202320-06-202320-06-202320-06-2023

06-12-201906-12-201906-12-201906-12-201906-12-201906-12-201906-12-2019
































 

 

 

 




Milli Eğitim Bakanlığı Okulöncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği'ne Göre;



Okul Öncesi Eğitimin Amaçları

Madde 6- Okul öncesi eğitiminin amaçları, Türk Millî Eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak;

a) Çocukların; Atatürk, vatan, millet, bayrak, aile ve insan sevgisini benimseyen, millî ve manevî değerlere bağlı, kendine güvenen, çevresiyle iyi iletişim kurabilen, dürüst, ilkeli, çağdaş düşünceli, hak ve sorumluluklarını bilen, saygılı ve kültürel çeşitlilik içinde hoşgörülü bireyler olarak yetişmelerine temel hazırlamak amacıyla çaba göstermek,

b) Çocukların beden, zihin ve duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak,

c) Çocukların Türkçe'yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak,

d) Çocuklara sevgi, saygı, iş birliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi davranışları kazandırmak,

e) Çocuklara hayal güçlerini, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışlarını kazandırmak,

f) Çocukları ilköğretime hazırlamaktır.

Okul Öncesi Eğitimin İlkeleri

Madde 7- (Değişik ibare:RG-31/7/2009-27305) Okul öncesi eğitimde;

a) Çocukların bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal, kültürel, dil ve hareket gibi çok yönlü gelişimlerini destekleyecek eğitim ortamı hazırlanır.

b) Eğitim etkinlikleri düzenlenirken; çocukların yaşları, gelişim özellikleri, öğrenme hızları, ilgileri, gereksinimleri ile okulun ve çevrenin imkânları dikkate alınır.

c) Çocukların; beslenme, uyku, öz bakım becerileri, doğru ve sağlıklı temel alışkanlıklar kazanmalarının yanında doğa sevgisiyle çevreye duyarlı olmaları da sağlanır.

d) Eğitim etkinlikleri; çocukların, sevgi, saygı, iş birliği, katılımcılık, sorumluluk, yardımlaşma ve paylaşma duygularını geliştirici nitelikte olur.

e) Eğitim, sevgi ve şefkat anlayışı içinde yürütülür. Çocuklara eşit davranılır ve bireysel özellikler göz önünde bulundurulur. Çocukların öz güvenlerini kazanmaları için ceza, baskı uygulanmaz ve kısıtlamalara yer verilmez.

f) Eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesinde belirlenen hedeflere ne ölçüde ulaşıldığı tespit edilir. Plânlama yapılırken bu sonuçlar dikkate alınır.

g) Çocukların kendilerini ifade ederken; Türkçe'yi doğru ve güzel konuşmalarına öncelikle önem verilir.

h) Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetişme ortamı hazırlanması için çaba gösterilir.

ı) Oyun, çocuklar için en uygun öğrenme yöntemi olarak uygulanır.

j) Eğitim programı hazırlanırken ailelerin ve içinde bulunulan çevrenin özellikleri dikkate alınır, ailenin eğitime etkin katılımı sağlanır.

k) Çocuğun gelişimi ve okul öncesi eğitim programı düzenli olarak değerlendirilir.